Wednesday, October 22, 2008

Engineering Drawing and Technology Competition 2004

At first, aku memang kecewa pada tahun 2003 kerana aku tidak terpilih untuk mewakili skolah dalam pertandingan LK peringkat negeri di SM Teknik Tanah Merah.
Pada tahun 2004, aku amat gembira sekali kerana terpilih dalam pertandingan LK untuk mewakili skolah dan akan bertanding di SM Teknik Tanah Merah.
aku dibantu dan di didik oleh cikgu Suharto dan cikgu Rasyid
time 2 aku terpilih bersama dengan kawan sekelas aku (py-dah) time form 5 di SM Teknik Pengkalan Chepa..
Hati mana yang x gembira beb,,,
hati aku mang berdebar untuk pertandingan ini. yela,bawa nama baik skolah.
dalam pertandingan 2, terbagi 2 bahagian iaitu bahagian 1 ialah lukisan teknikal yang merangkumi floor plan, elevation, electrical drawing, and perspective drawing selama 3 jam..
bahagian 2 pula merangkumi pembuatan model, accesories dalaman and landscape selama 5 jam.
Selesai pertandingan itu,Kegembiraan aku berterusan kerana berjaya mendapat tempat ke-2 (naib johan).
dalam perandingan ini, tuan rumah mendapat johan.
time 2 dalam 20 buah skolah ambil bahagian..
Kegembiraan aku disambut lagi apabila aku mendapat notice dari JPN ( Jabatan Pelajaran Negeri) untuk bertanding di peringkat kebangsaan di Pulau Pinang..
yela dapat wakil negeri (Kelantan).
n then aku sahut cabaran lagi kat sana.
kat sana mang bes sangat..
smua orang sponsor...
tempat tinggal pula kat The Summit Hotel di Bukit Mertajam.
kami dilayan mcm orang kenamaan.
hehehehehehehe.

Pertandingan ni berlangsung di Dewan Majlis Perbandaran Seberang Jaya, sebelah Dewan Milennium.
Perasaan aku mang kecewa sangat time pertandingan ni,
aku just dapat saguhati aje...
aku dapat bw balik sijil, piala dan duit rm400.
tp aku mang gembira sangat dan dapat pengalaman baru dalam pertandingan ni.



p/s : harapan agar pertandingan ni berterusan sampai bila2. jangan separuh jalan je..

No comments: